Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки с. Петрушки
Замовник:
Дмитрівська сільська рада (08112, Київська обл., Бучанський р-н, с. Дмитрівка, вул. Садова, буд. 2)
- Основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування
Генеральний план є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування, забудови та іншого використання території населеного пункту. Генеральний план визначає основні принципи і напрямки планувальної організації та функціонального призначення території, формування системи громадського обслуговування населення, організації інженерно-транспортної інфраструктури, інженерної підготовки і благоустрою, захисту території від небезпечних природних і техногенних процесів, охорони навколишнього природного середовища, охорони та збереження нерухомих об’єктів культурної спадщини та пам'яток археології, традиційного характеру середовища історичних населених пунктів.
«Внесення змін до генерального плану поєднаного з детальним планом села Петрушки Києво-Святошинського району Київської області» розроблений на підставі Рішення LIII сесії VI скликання Петрушківської сільської ради №421 від 17.12.2019 р. «Про внесення змін до генерального плану села Петрушки Києво-Святошинського району Київської області». Основні цілі ДДП полягають у впровадженні таких планувальних просторових рішень:
- уточнення планувальної структури та функціонального призначення території населеного пункту;
- передбачається влаштування мереж централізованого водопостачання та каналізування житлових та громадських будинків;
- розвиток та вдосконалення вулично-дорожньої мережі;
- здійснення комплексу заходів із захисту водного середовища;
- здійснення комплексу заходів із охорони навколишнього природного середовища.
Основні функціональні зони та території, які передбачаються проєктом внесення змін до Генерального планому:
- зона житлової забудови формується за рахунок упорядкування територій існуючої садибної та проектної садибної житлової забудови;
- включення в межі населеного пункту території існуючих садових товариств;
- зона громадської забудови формується за рахунок існуючих та проєктних територій громадської забудови.
- зона виробничої забудови формуються в північній частині населеного пункту.
- території зелених насаджень формується за рахунок існуючих та проектних зелених насаджень загального користування, обмеженого користування та спеціального призначення.
При розроблені містобудівної документації враховано планувальні рішення Генерального плану с.Петрушки ув’язані зі Схемою планування території Київської області та діючими генеральними планами населених пунктів суміжних територій.
- Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)
Відповідно до статті 2 ЗУ «Про стратегічну екологічну оцінку» даний закон регулює відносини у сфері оцінки наслідків для довкілля, у тому числі для здоров'я населення, виконання документів державного планування та поширюється на документи державного планування, які стосуються сільського господарства, лісового господарства, рибного господарства, енергетики, промисловості, транспорту, поводження з відходами, використання водних ресурсів, охорони довкілля, телекомунікацій, туризму, містобудування або землеустрою (схеми) та виконання яких передбачатиме реалізацію видів діяльності (або які містять види діяльності та об'єкти), щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, або які вимагають оцінки, зважаючи на ймовірні наслідки для територій та об'єктів природно-заповідного фонду та екологічної мережі, крім тих, що стосуються створення або розширення територій та об'єктів природно-заповідного фонду. Види планованої діяльності та об'єкти, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля, визначені ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля». Для об’єктів господарської діяльності важливим є визначення класу небезпеки та встановлення розміру санітарно-захисної зони. Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою статті третьої. В процесі розробки проекту ДПТ, буде визначено якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)
- Інформація про ймовірні наслідки: а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; б) для територій з природоохоронним статусом; в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення
а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення
Генеральний план населеного пункту є комплексним документом, проектні рішення якого в різній мірі та формі можуть впливати на стан довкілля та здоров’я населення.
Виконання стратегічної екологічної оцінки проекту ДДП передбачає аналіз та оцінку ймовірних наслідків та ризиків реалізації проектних рішень проєкту внесення змін до Генерального плану як на окремі компоненти довкілля (ґрунти, поверхневі та підземні водні ресурси, атмосферне повітря, біорізноманітття), так і на комплексні умови території, а також на здоров’я населення.
б) для територій з природоохоронним статусом
На території с.Петрушки відсутні території та об’єкти природно-заповідного фонду. Вплив на території з природоохоронним статусом очікується на частині території населеного пункту, що визначена проектом, як прибережна захисна смуга.
в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення
Зважаючи на географічне положення с. Петрушки транскордонні наслідки реалізації проектних рішень проєкту внесення змін до Генерального плану для довкілля, у тому числі здоров’я населення, не очікуються.
Крім альтернативи не затвердження документу державного планування необхідно розглянути декілька можливих сценарії розвитку еколого-економічних процесів: - пасивного розвитку (нульовий): представлений документ державного планування не затверджується та не виконується; - інтенсивного розвитку (трендовий): представлений документ державного планування затверджується, але не дотримується при реалізації; - раціонального розвитку територій (оптимістичний): представлений документ державного планування затверджується, виконується та дотримується.
Основним критерієм під час стратегічної екологічної оцінки проекту містобудівної документації є її відповідність державним будівельним нормам, санітарним нормам і правилам України, законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища. Основні методи під час стратегічної екологічної оцінки: – вивчення та аналіз формування й розвитку об’єктів території проектування; – оцінка ризиків впливу екологічних чинників на стан здоров’я населення та навколишнього середовища; - запровадження постійних у часі спостережень за станом компонентів навколишнього природного середовища – ведення екологічного моніторингу за допомогою визначення екологічних індикаторів моніторингу стану навколишнього середовища; -збір та аналіз інформації про поточний стан компонентів навколишнього природного середовища; – аналіз слабких та сильних сторін проекту містобудівної документації з точки зору екологічної ситуації (SWOT-аналіз), а саме: – вивчити в регіональному плані природні умови території, включаючи характеристику поверхневих водних систем, рельєфів, гідрогеологічні особливості території та інших компонентів природного середовища; – розглянути природні ресурси з обмеженим режимом їх використання, в тому числі водоспоживання та водовідведення, забруднення атмосферного середовища; – оцінити можливості зміни в природних та антропогенних екосистемах, тощо; – консультації з громадськістю щодо екологічних цілей; – отримання зауважень і пропозицій до проекту містобудівної документації; – проведення громадського обговорення у процесі стратегічної екологічної оцінки проекту містобудівної документації. Під час проходження процедури стратегічної екологічної оцінки провести оцінку факторів ризику і потенційного впливу на стан довкілля, врахувати екологічні завдання місцевого рівня в інтересах ефективного та стабільного соціально-економічного розвитку населеного пункту та підвищення якості життя населення. Вищевказані методи та підходи базуються на ключових принципах прийняття екологічно безпечних рішень – попередження та запобігання негативному антропогенному впливу
- Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
У ході виконання стратегічної екологічної оцінки передбачається розглянути доцільність запровадження заходів із запобігання, зменшення та пом’якшення можливих негативних наслідків реалізації проектних рішень проєкту внесення змін до Генерального плану с.Петрушки на довкілля та стан здоров’я населення, які мають успішні приклади впровадження, зокрема:
- інженерне підготовлення територій та вертикальне планування;
- розвиток та покращення системи інженерної інфраструктури населеного пункту.
- оптимізація організації комунальних територій; забезпечення їх сумісності з житловою та громадською забудовою шляхом дотримання санітарно-захисних зон;
- вдосконалення та подальший розвиток транспортної мережі;
- розширення мережі зелених насаджень загального користування з урахуванням нормативних показників; формування зелених насаджень спеціального призначення;
- визначення напрямків видалення твердих побутових відходів, що утворюються на території населеного пункту.
Звіт про стратегічну екологічну оцінку буде виконано в обсягах, визначених ст. 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Відповідно до ч. 5 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» строк громадського обговорення (надання пропозицій та зауважень) заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки визначено не менше 10 днів з дня її оприлюднення (з 30.09.2024 р. по 09.10.2024 р.). Відповідно до ч. 6 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» строк консультацій щодо визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки документу державного планування передбачено 10 днів з дня отримання органами виконавчої влади такої заяви. Зауваження та пропозиції надаються особисто або через уповноваженого представника у письмовому вигляді із зазначенням прізвища, ім’я та по-батькові, місця проживання, особистого підпису; від юридичних осіб - із зазначенням їх найменування, місця знаходження, посади і особистого підпису керівника до Дмитрівської сільської ради за адресою: (08112, Київська обл., Бучанський р-н, с. Дмитрівка, вул. Садова, буд. 2), електронна поштова скринька: zag_vid@dtg.gov.ua або через національну онлайн-платформу ЕкоСистема: https://eco.gov.ua
Дмитрівська сільська рада (08112, Київська обл., Бучанський р-н, с. Дмитрівка, вул. Садова, буд. 2),
а також на офіційному сайті https://dtg.gov.ua/
Дмитрівська сільська рада (08112, Київська обл., Бучанський р-н, с. Дмитрівка, вул. Садова, буд.2), ГОЛОВАТЕНКО СВІТЛАНА АНАТОЛІЇВНА
Прикріплені файли: