Заява СЕО Мила
Замовник:
Дмитрівська сільська рада Бучанського району (08112, Київська обл., Бучанський р-н,
с. Дмитрівка, вул. Садова, 2)
Назва документа державного планування:
Детальний план території масиву житлової забудови з комплексом громадського обслуговування та інженерної інфраструктури в с. Мила Дмитрівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області.
Основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування
Відповідно до пункту 3 частини першої статті 1 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» до документів державного планування відноситься містобудівна документація. Відповідно до пункту 1 частини першої статті 16 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження комплексних планів просторового розвитку територій територіальних громад, генеральних планів населених пунктів і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них. Відповідно до рішення Дмитрівської сільської ради «Про надання дозволу на розробку детального плану території с. Мила» № 23-VII від 14.07.2017р, на замовлення Дмитрівської сільської ради, ТОВ «Центр архітектурного проектування та ландшафтного дизайну» розроблено проект детального плану території земельної ділянки загальною площею 18,5535га. Основною метою проекту є уточнення планувальної структури і функціонального призначення території, просторової композиції, параметрів забудови та ландшафтної організації, визначення містобудівних умов та обмежень, визначення всіх планувальних обмежень використання території згідно з державними будівельними нормами, визначення параметрів і формування принципів планувальної організації житлової забудови з об’єктами соціальної інфраструктури та підлягає стратегічній екологічній оцінці.
Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)
Відповідно до статті 2 ЗУ «Про стратегічну екологічну оцінку» даний закон регулює відносини у сфері оцінки наслідків для довкілля, у тому числі для здоров'я населення, виконання документів державного планування та поширюється на документи державного планування, які стосуються сільського господарства, лісового господарства, рибного господарства, енергетики, промисловості, транспорту, поводження з відходами, використання водних ресурсів, охорони довкілля, телекомунікацій, туризму, містобудування або землеустрою (схеми) та виконання яких передбачатиме реалізацію видів діяльності (або які містять види діяльності та об'єкти), щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, або які вимагають оцінки, зважаючи на ймовірні наслідки для територій та об'єктів природно-заповідного фонду та екологічної мережі, крім тих, що стосуються створення або розширення територій та об'єктів природно-заповідного фонду. Види планованої діяльності та об'єкти, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля, визначені ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля». Для об’єктів господарської діяльності важливим є визначення класу небезпеки та встановлення розміру санітарно-захисної зони. Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою статті третьої. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності. Так, детальним планом території передбачено розміщення містобудівною документацією передбачено розміщення: 92 садибних житлових будинки, будинок охорони, готель, спортивний майданчик, адміністративна будівля, центр розвитку дитини, ресторанний комплекс, торгово-офісний центр, центр побутового обслуговування, КНС, артезіанська свердловина, газорозподільний пункт. Зазначений комплекс об’єктів будівництва підлягає оцінці впливу на довкілля.
Інформація про ймовірні наслідки: а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; б) для територій з природоохоронним статусом; в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення
Детальний план розробляється з урахуванням природно-кліматичних умов, існуючого рельєфу території, особливостей прилеглої території та забудови, з додержанням технологічних і санітарних розривів, з урахуванням взаємозв’язку основних та допоміжних будівель і споруд: а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення: в ході здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації документа державного планування детального плану території для розміщення масиву житлової забудови з комплексом громадського обслуговування та інженерної інфраструктури, мають бути оцінені наслідки для таких компонентів довкілля: ґрунти, атмосферне повітря, водні ресурси, стан біорізноманіття. Під час здійснення СЕО, варто оцінити ймовірні наслідки від об’єктів інфраструктури, що пропонуються відповідно до детального плану території, на здоров’я населення. б) для територій з природоохоронним статусом – відсутні. в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення – відсутні.
Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено
В процесі здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть розглянуті наступні альтернативи: Альтернатива 1: «Нульовий сценарій» - тобто опис, прогнозування та оцінка ситуації у випадку незатвердження зазначеного документа державного планування; Альтернатива 2: Затвердження детального плану території. Альтернатива 3: Зміна техніко-економічних параметрів об’єкту будівництва .
Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки
Під час виконання СЕО детального плану території будуть проведені: цільовий аналіз (формування блоку цілей охорони довкілля і подальший аналіз всіх елементів ДПТ на відповідність цим цілям); SWOT- аналіз (аналіз сильних і слабких сторін ДПТ з точки зору екологічної ситуації). З метою всебічного дослідження існуючого стану довкілля та стану здоров’я населення будуть використані дані натурних досліджень, моніторингу стану довкілля Департаменту охорони здоров’я Київської ОДА, доповіді про стан довкілля, стан здоров’я населення, статистична інформація тощо. Передбачається: збір та аналіз інформації про поточний стан складових довкілля (атмосферне повітря, водний басейн); проведення досліджень стану атмосферного повітря, шумового тиску транспортних потоків в межах території ДДП; використання методики оцінки впливу рівня забруднення атмосферного повітря на здоров’я населення; проведення консультацій з громадськістю щодо екологічних цілей (процедура громадських обговорень); проведення оцінки впливу ДПТ на складові довкілля та на стан здоров’я населення. Критерії рівнів забруднення: шумового тиску – рівні звуку відносно допустимих еквівалентних та максимальних; атмосферного повітря відносно гранично допустимих концентрацій забруднюючих речовин. Для здійснення СЕО використовуватимуться зазначені методи, буде проведено аналіз статистичних даних стану довкілля та стану здоров’я населення, у тому числі буде здійснено: а) збір та аналіз інформації про поточний стан складових довкілля, включаючи значення ключових екологічних показників, у тому числі: вибіркові (за територією) дослідження стану атмосферного повітря в межах ДПТ; використання методики оцінки впливу рівня забруднення атмосферного повітря на здоров’я населення; критерії рівнів забруднення довкілля відносно гранично допустимих концентрацій забруднюючих речовин середньодобових (ГДК с.д.); б) проведення аналізу слабких та сильних сторін ДПТ з точки зору екологічної ситуації; в) проведення консультацій з громадськістю щодо екологічних цілей г) проведення оцінки впливу ДПТ на складові довкілля та на стан здоров’я й добробут населення; д) моніторинг фактичного впливу на довкілля.
Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
Для запобігання негативному впливу на довкілля та здоров'я населення передбачені такі заходи: проведення комплексного благоустрою території, в т.ч., озеленення території зеленими насадженнями загального та обмеженого користування; заходи щодо забезпечення належного поводження з відходами; операції щодо збирання, зберігання, транспортування та утилізації відходів повинні здійснюватися з дотриманням норм екологічної безпеки та законодавства України, застосування сучасних інженерних технологій при проектуванні інженерних мереж водопостачання та водовідведення тощо. При проектуванні будуть враховані протипожежні норми та вимоги санітарних норм і правил. На території забороняється розведення вогнищ, спалювання відходів. На всіх етапах реалізації ДПТ проектні рішення будуть здійснюватися в відповідності з нормами і правилами охорони навколишнього середовища і вимог екологічної безпеки, в тому числі вимоги Закону України «Про охорону земель»; Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»; Закону України «Про охорону атмосферного повітря» тощо.
Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
Звіт про стратегічну екологічну оцінку буде виконано в обсягах, визначених ст. 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», ст.2 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» з урахуванням наявної публічної інформації (з урахуванням обмеженого доступу на період дії воєнного стану).
Орган, до якого подаються зауваження та пропозиції та строки їх подання
Зауваження і пропозиції до заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки надаються до Дмитрівської сільської ради на адресу: 08112, Київська обл., Бучанський р-н,
с. Дмитрівка, вул. Садова, 2 та на e-mail: zag_vid@dtg.gov.ua.
Повідомлення про оприлюднення Заяви про визначення обсягу СЕО:
Відповідно до ч. 5 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» строк громадського обговорення (надання пропозицій та зауважень) заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки визначено 10 днів з дня її оприлюднення 01.10.2024 року на офіційному сайті Дмитрівської сільської ради https://dtg.gov.ua/. Відповідно до ч. 6 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» строк консультацій щодо визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки документу державного планування Детальний план території масиву житлової забудови з комплексом громадського обслуговування та інженерної інфраструктури в с. Мила Дмитрівської сільскої ради Києво-Святошинського району Київської області передбачено 10 днів з дня отримання органами виконавчої влади такої заяви(01.10.2024 року по 10.10.2024 року).
Прикріплені файли: